Veelgestelde vragen




Veelgestelde vragen

Het snelste antwoord op jouw vragen vind je hier.
In dit handige overzicht bundelen we namelijk antwoorden op de meestgestelde vragen.

 

Veelgestelde vragen

Algemeen

Je kan via de zoekfunctie eenvoudig zoeken op artikelnummer of benaming. Verder kan je via de verschillende diergroepen en categorieën (kleding, kussens, speelgoed … ) ons assortiment verkennen. Tot slot kan je uitgebreide filters toepassen zoals merk, materiaal, kleur, allergenen … om te vinden wat je zoekt.

Leuk dat je graag onze producten wilt aankopen! Het is niet mogelijk om je favoriete Flamingo-producten rechtstreeks bij ons aan te kopen. Hiervoor verwijzen we je graag naar de Flamingo-verkooppunten (dierenspeciaalzaken, tuincentra, winkels met huisdierenafdeling …).

Zoek je een specifiek product? Wij hebben geen zicht op de actuele voorraden van onze verdelers. Je kan je informeren bij een dierenwinkel of winkel met huisdierenafdeling in je buurt of zij het product ter beschikking hebben. Dat kan je makkelijk doen door de productinformatie eventjes af te drukken via onze website.

Heeft de winkel jouw product niet op voorraad? Dan kan de winkelier dit bij ons bestellen, of je een alternatief Flamingo-product voorstellen.

In principe kunnen handelaars over de hele wereld, die aan de voorwaarden voldoen, Flamingo-producten bestellen en verdelen. Momenteel zijn we actief in 55 landen. Zo vind je onze producten onder andere bij verdelers in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Spanje, Italië, Zweden, Noorwegen, Roemenië, Tsjechië ...

 

Veelgestelde vragen

Producten

Je kan als particulier de producten van Flamingo Pet Products niet rechtstreeks bij ons kopen. Daarom vermelden we geen prijzen.

Wil je graag verdeler worden van onze producten? Dan kan je een log-in aanvragen. Achter deze log-in zal je wel de prijzen kunnen zien.

Leuk dat je graag onze producten wilt aankopen! Helaas is het zo dat we momenteel niet rechtstreeks aan particulieren verkopen. Je kan onze producten wel bij onze verdelers aankopen (dierenspeciaalzaken, tuincentra, winkels met huisdierenafdeling …).

Zoek je een specifiek product? Wij kennen de actuele voorraden van onze verdelers niet.

Je kan altijd informeren bij een dierenwinkel of winkel met huisdierenafdeling in je buurt of zij het product ter beschikking hebben. Dat kan je makkelijk doen door de productinformatie eventjes af te drukken via onze website.

Heeft de winkel jouw product niet op voorraad? Dan kan de winkelier dit bij ons bestellen, of je een alternatief Flamingo-product voorstellen.

Heb je een vraag over een product? Dan kan je je best richten tot de winkel waar je het Flamingo-product hebt aangekocht. De winkelier kan jou helpen met je vragen. Indien nodig, nemen zij contact met ons op.

Is de winkel contacteren geen optie? Dan kan je jouw vraag stellen via ons contactformulier.

Wil je iets kwijt over een van onze producten of zit je met een probleem? Dan kan je je best richten tot de winkel waar je het Flamingo-product hebt aangekocht. De winkelier kan jou verder helpen met je vragen of een oplossing aanreiken voor je probleem. Indien nodig, nemen zij contact met ons op.

Is de winkel contacteren geen optie? Contacteer ons dan.

Onze producten worden zorgvuldig gecontroleerd bij de productie. Het gebeurt zelden, maar een menselijke vergissing kan zich al eens voordoen waardoor er een vijsje te weinig in je doos zit. Misschien heb je thuis nog een vijsje liggen dat past? Als dat niet het geval is, kan je je wenden tot de winkel waar je het product gekocht hebt. Indien nodig nemen zij contact met ons op.

Wat leuk dat je een foto met ons wil delen! We hebben hiervoor speciaal de pagina ‘Fier op mijn dier’ in het leven geroepen. Hier kan jij beelden van jouw huisdier met onze producten doorsturen en kan je meteen ook beelden van andere Flamingo-enthousiaste huisdieren bekijken. Af en toe verschijnen jullie beelden ook op onze sociale media of andere kanalen. Upload hier jouw kiekjes.

Wil je graag klant worden bij ons? Contacteer ons of vul het registratieformulier in en wij sturen graag een vertegenwoordiger langs om samen met jou de catalogus door te nemen.

Bekijk hier alvast onze digitale catalogi:


Bij Flamingo vind je heel wat vegetarische snacks voor honden. Onze veggie snacks zijn samengesteld uit plantaardige ingrediënten en speciaal gemaakt om het gebit van je hond proper te houden.

Daarnaast hebben we zeker ook glutenvrije snacks voor je trouwe dier. Want bij Flamingo zijn we er voor elk beestje en elk baasje.

Ook kan je in ons productaanbod filteren op verschillende allergenen. Zo vind je vast iets om jouw huisdier te verwennen.

Voor sommige van onze producten kan je onderdelen verkrijgen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuw deurtje voor een bench of kattenbak, maar ook kattenbakfilters of een verlengstuk voor je traphekje. Deze kan je bestellen via een dierenspeciaalzaak of winkel met huisdierenafdeling in jouw buurt.

Weet je niet zeker of er een losse onderdelen bestaan voor jouw product? Dat kan je terugvinden op de pagina van het product zelf. Zo zie jij welke onderdelen er bestaan en kan je het artikelnummer opschrijven om het makkelijk te maken voor jouw dierenwinkel om deze te bestellen voor jou.

 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

NIEUWE KLANT
Om klant te worden bij Flamingo, kan je een log-in aanvragen als je aan de juiste voorwaarden voldoet. Heb je interesse? Vul dan dit formulier in. Vervolgens zal een van onze vertegenwoordigers verder contact met je opnemen.
De belangrijkste voorwaarde is dat je een BTW-nummer hebt dat actief is in de huisdierensector. Je vindt hieronder een oplijsting van welke zaken er binnen die sector vallen. Vervolgens zal een van onze vertegenwoordigers contact met jou opnemen om de overige voorwaarden te bespreken.
  • Dierenspeciaalzaken
  • Tuincentra
  • Doe-het-zelfzaken
  • Aquariumzaken
  • Kwekers en fokkers
  • Supermarkten
  • Online dierenwinkels
  • Trimsalons
  • Dierenartsen
  •  ...

Nadat je een log-in hebt aangevraagd en ontvangen, kan je inloggen op onze webshop en zelf je bestelling plaatsen. Je kan ook bestellingen of bijbestellingen plaatsen via je vertegenwoordiger.
Als groothandel voor dierenbenodigdheden is het onze missie om samen met jou het leven van huisdieren en hun baasjes leuker én makkelijker te maken. Wij hebben alles in huis dat je nodig hebt voor je dierenwinkel of -afdeling.

Onze troeven
  • Groot assortiment van 8500 producten voor elke belangrijke diergroep
  • Tientallen nieuwe producten per maand voor een up-to-date assortiment
  • Iedereen kan, om het even waar ter wereld, verdeler worden van Flamingo. We zijn momenteel actief in 55 landen
  • We doen er alles aan om je bestelling binnen de 24 uur klaar te maken voor verzending naar België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland
  • We streven steeds naar een servicegraad van minstens 95%.
  • Onze Flamingo-producten worden zorgvuldig geselecteerd bij producenten uit Europa, het Verenigd Koninkrijk, Azië en Noord-Amerika
  • Feedback of vragen? Onze 165 medewerkers staan voor je klaar
Wil je meer weten over Flamingo-verdeler worden? Contacteer ons gerust. Wij staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden.

In de Benelux, Frankrijk en Duitsland doen we er alles aan om je bestellingen binnen de 24 uur verzendklaar te maken. In andere landen werken we standaard ExWorks en wordt je bestelling klaargezet voor afhaling.

Contacteer ons en wij kijken de levertijden die voor jou van toepassing zouden zijn graag voor je na.
Van zodra we je als klant in ons systeem verwerkt hebben en je aan alle voorwaarden voldoet, ontvang je een log-in van ons.
Van zodra je dit formulier invult, kunnen wij een vertegenwoordiger aan jouw bedrijf koppelen. Na registratie weet je precies bij welke vertegenwoordiger je terechtkan en krijg je de contactgegevens van ons.
Of contacteer ons via:

Sales BENELUX, FR, DE
E: sales@flamingo.be
T: +32 (0)14 24 21 00
F: +32 (0)14 22 52 99
Sales Export
E: export@flamingo.be
T: +32 (0)14 24 21 00
F: +32 (0)14 22 52 99
Wil je graag klant worden bij ons? Contacteer ons of vul het registratieformulier in en wij sturen graag een vertegenwoordiger langs om samen met jou de catalogus door te nemen.

 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

BESTAANDE KLANT
BESTELLEN 🛒
Nadat je een log-in hebt aangevraagd en ontvangen, kan je inloggen op onze webshop en zelf je bestelling plaatsen. Je kan ook bestellingen of bijbestellingen plaatsen via je vertegenwoordiger.

De condities die je hebt afgesproken met je vertegenwoordiger toen je klant bent geworden, die blijven gelden.
Als je een factuur nodig hebt, neem dan contact op met jouw vertegenwoordiger of een binnendienstmedewerker.
Via de website kan je jouw wachtwoord resetten.
Gelieve je vertegenwoordiger of binnendienstmedewerker voor 10 uur te contacteren als je een bijbestelling wilt plaatsen. Elke dag om 10 uur worden alle bestellingen verwerkt en verzendklaar gemaakt.
 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

BESTAANDE KLANT
PRIJZEN 💶
Voor prijslijsten, adviesverkoopprijzen (België) of promoties en acties kan je bij je vertegenwoordiger of binnendienstmedewerker terecht.
 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

BESTAANDE KLANT
LEVERING 🚚
In de Benelux, Frankrijk en Duitsland doen we er alles aan om je bestellingen binnen de 24 uur verzendklaar te maken. In andere landen werken we standaard ExWorks en wordt je bestelling klaargezet voor afhaling.
Contacteer ons en wij kijken de levertijden die voor jou van toepassing zouden zijn graag voor je na.

Als er een probleem is met een levering (bijvoorbeeld ontbrekende verzendnota, producten die ontbreken, beschadigde beschermfolie … ), gelieve dit dan te fotograferen en te noteren op de afleverbon van de transporteur. Breng je vertegenwoordiger of binnendienstmedewerker op de hoogte bij een volgend bezoek of via mail (met foto).
 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

OVERIGE
We delen onze productomschrijvingen en kenmerken van de producten graag met jou ter inspiratie.
Om je eigen webteksten uniek in de kijker te zetten voor Google en je klanten, raden we je aan om onze teksten te herschrijven alvorens je ze publiceert op je website.
Uniek geschreven productomschrijvingen kunnen de vindbaarheid van je website of webshop in Google ten goede komen. Daarnaast dragen het toepassen van je eigen tone of voice en schrijfstijl bij aan het in de kijker zetten van een sterk merk waardoor je ook een meerwaarde creëert naar de consument toe.
Afbeeldingen of andere zaken die je nodig hebt, kan je opvragen bij je vertegenwoordiger.
Wij beschikken over een showroom van 1000 m2 in ons hoofdkantoor in Geel, België. Kom je graag een keer kijken? Maak een afspraak. We leiden je graag rond!
Wij staan regelmatig op de belangrijkste beurzen in de huisdierensector: Interzoo, Anido, Dibevo, Zoomark … Volg zeker onze sociale media om op de hoogte te blijven of contacteer ons voor onze actuele planning.
 

Veelgestelde vragen

Producenten /
fabrikanten

Bedankt voor je interesse! Je kan best een introductiemail met meer informatie over je producten sturen naar ons aankoopteam via purchasing@flamingo.be. Als we interesse hebben in jouw producten, zullen we je verder contacteren. Dat kan tot 4 weken duren. We lezen alle berichten, maar omwille van de vele voorstellen die we krijgen, is het helaas niet mogelijk om alle berichtjes te beantwoorden.